A plágium elterjedt probléma lett az internetes világban. Az emberek gyakran másolnak le mindenféle anyagot, ami könnyen és azonnal elérhető a világhálón. Legyen az egy oktatási anyag, vagy az üzleti világ dokumentuma, a plágium ismert tény, és ma már egyben üzlet is.
Ugyanaz a kellemetlenség létezik a logó tervezői iparágban is. Több száz logó tervet nézel meg, és az bármelyik másik logóra is hasonlíthat, vagy egyenesen koppintás. De nem csodálkozom ezen, hogy szándékosan van ez így, vagy véletlen egybeesés. Független attól, hogy neked mennyire tetszik a logó terved, meg kell győződnöd, hogy ez figyelmetlenül, ne essék bele a logó lopás paramétereibe.
Logó tervekben levő plágium kockázatai:
A logó plágium, különösen az internet eljövetelével a logó tervezőknek, egy ellenőrizhető kellemetlenség lett. Egy egyszerű kattintással Google-n, a világban bárki tudja másolni a céges logódat.
Valójában, magát a Google-t sem kímélték. Google nemrég figyelmeztetett egy kínai kereső modult, hogy változtassa meg a logóját, hogy ez a világhírű Google logó egyértelmű és tiszta maradhasson.
Eredeti VS Inspired logó terv:
Mindazonáltal sok tervező védte meg magát azzal, „hogy a kreatív elmék ugyanúgy gondolkodnak” és azt gondolom, ez részben így is van. De mi is történik, ha egy logótervező, annyira sok logót lát és készít életében, hogy szándékosan vagy öntudatlanul követi azok példáját.
Nézz meg a legazonosabb logótervek közül néhányat, és döntsd el, melyik a másolat vagy véletlen egybeesés?
Tekintve, hogy Google figyelmeztette Goojje-t a logó lopás miatt, Google-nak magának gondolod, köze van valamihez?
.